Mamma springer omkring med panik och hinken i högsta hugg

Vinterkräksjukan har bjudit in sig själv här hemma hos oss...Albin, min lillebror på 2½ år har spytt säkert 5 ggr på bara 1 timme ungefär. Stackars liten.. Mamma springer omkring med panik och hinken i högsta hugg efter honom som en svans så fort han gör nåt litet ljud ifrån sig, haha.

Jag är så störd. Så fort nåt konstigt, sorgligt eller oväntat händer börjar jag gapskratta, nästan gråta!! Helt stört! Varför gör jag så? Jag tycker verkligen det är hysteriskt kul fastän det inte alls är det!

Albin säger så roliga saker, som nyss när han precis hade spytt och var lite ängslig..
Albin - *snyft* Mina tororna! *snyft*
Mamma - Det heter TÅR!

Och strax efteråt när mamma hade tvättat av honom precis..
Mamma - Nu får du inte äta nånting mer ikväll, absolut ingenting. Inte ens ett litet kex.
Albin - Mamma..?
Mamma - Ja?
Albin - Kan du hämta ett kex till mig? Jag ska inte kräkas mer!

Det är säkert inte alls så kul att läsa det, men det lät så himla gulligt när han sa det. Han pratar ju inte helt perfekt alla gånger heller eftersom han bara är 2½, ibland stakar sig tungan och ibland tror man att han förväxlat sig med en indier. Han har indisk brytning när han pratar! HAHA!


Min lilla älskling

Nä, nu måste jag plugga igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback