Roligt att sticka varandra i fingrarna..

Idag hade vi vår första lab där vi gjorde en glukosbelastning, (mätning av blodsockret) Där kommer rubriken in..
Jag, Sara och en tjej som heter Sofia labbade tillsammans. 1 av oss var tvungen att komma dit på fastande mage, och det ville Sara göra..men imorse höll hon på att svimma av hunger..så, ja...du tänker rätt, jag fick fasta istället, haha! ;)

Vi skulle jämföra olika "frukostar" och se hur de påverkar blodsockret. Några fick
-äta grovt bröd med smör, ost och paprika
-några fick vitt bröd med marmelad och
- några fick dricka 3 glas sockervatten, och det fick såklart jag göra..det var inte gott (om du vill veta)

Det var i alla fall en riktigt kul labb trots att jag växlade väldigt i humör, ena stunden jättefnittrig och nästa jätteseg och ont i huvudet. Det var roligt att få öva på att sticka varandra i fingrarna ;)

Kände mig faktiskt aldrig riktigt hungrig (några var tvungna att avbryta för att det höll på att svimma)...och dom där missade kalorierna proppade jag i mig nu under kvällen + ett antal fler!

  
Såna stack vi varandra i fingertopparna med men utan den lila (våra var gröna) skyddshylsan såklart! ;)
Den till höger ligger med "avtryckaren" hitåt..

Nu ska jag ringa till Martin! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback